19 Haziran 2015 Cuma

Otomatik Portakal * Anthony Burgess

     Screeching Weasel - You Blister My Paint


     Johnny Zhivago - Only Every Other Day


     W. A. Mozart - Symphony No. 41 "Jupiter" in C major (Harnoncourt)


     Johann Sebastian Bach - Brandenburg Concerto No. 3 (Allegro-Adagio)


     Ludwig Van Beethoven's Ninth Symphony


     The Reflections - Day After Day (Night After Night)


     - Sonra epey geç uyandım (saatime göre neredeyse yedi buçuktu) ve bunun pek akıllıca olmadığı sonradan ortaya çıktı. Bu fesat dünyada her şeyin önemli olduğunu çakozlayabiliyorsunuz. Her şeyin mutlaka başka bir şeye yol açtığını çakozlayabiliyorsunuz.


     - Beklemeyi bilen, eninde sonunda fırsatlar yakalar.


     - Ve sevgilime döneceğim, sevgilime,
     Sen, sevgilim, gittiğinde.


     - “Beni savunun efendim, çünkü o kadar kötü bir insan değilim. Başkalarının ihaneti yüzünden bu hale düştüm, efendim.”


     - hepinizin canı cehenneme, siz iyiden yanaysanız ben iyi ki diğer tarafa aitim pislikler, diye düşündüm.


     - Adrian Schvveigselber - İkinci Senfoni


     - Bach - Choral Prelude


     - “Belki de her şey yolunda gider kim bilir? Tanrı’nın yöntemi gizemlidir.”


     
- Sınırlamak her zaman güçtür. Dünya bir bütündür hayat bir bütündür. En hoş ve harika eylemler biraz şiddet içerir... Örneğin, sevişme eylemi; örneğin, müzik. Şansını denemelisin evlat. Şimdiye kadar seçme şansı tamamen sende oldu.


     - Artık az kalmıştır herhalde. Bitmek üzeredir. Acının doruklarını yaşadım ve daha fazla acıya katlanamam.


     - Ama bu kadar laf yeter beyler Ayinesi iştir kişinin. Şimdi işimize bakalım. Herkes seyretsin.


     
Mozart 40. Senfoni


     - Otto Ketting - Symphony No. 3 - 1.


     - Sanki kaderin parmağı varmış gibi, bir başka broşürün kapağında açık bir pencere vardı ve diyordu ki: “Pencereyi açın da içeri temiz hava girsin, taze fikirler girsin, yeni bir hayat tarzı girsin.” O zaman bana pencereden atlayıp kurtulmam filan gerektiğini söylediğini çakozladım. Belki bir anlık acıdan sonra sonsuza sonsuza sonsuza kadar uyuyacaktım.


     - Dünyaya cıyakladım: “Elveda, elveda, beni bitirdiniz, Tanrı sizi affetsin.” Sonra denizliğe çıktım, sol tarafımdan bangır bangır müzik geliyordu, gözlerimi kapadım ve suratımda soğuk rüzgârı hissettim, sonra da atladım.


     - Bunu düşünmeliydim. Sanki iyileşmek için kötüleşmem gerekmişti.


1 yorum:

  1. ben de taze bitirmişken benim not ettiğim bir cümle koyayım;
    "iyiliğin sebebini aradıkları yok, öyleyse niye tersini merak ediyorlar ki?"

    ayrıca kitapta şu müziklerin geçtiği yerleri bunları dinlerken okumak güzel olabilir.

    YanıtlaSil