10 Haziran 2015 Çarşamba

Alice Harikalar Diyarında * Levis Carrol

     - Tanrım, tanrım! Bugün her şey ne kadar acayip! Dün her şey normaldi. Acaba gece değiştirildim mi? Bir düşüneyim: bu sabah uyandığımda aynı mıydım? Azıcık farklı hissettiğimi hatırlıyor olabilirim. Ama eğer aynı kişi değilsem, bir sonraki soru, Ben kimim? İşte büyük gizem bu!


     - Dedi ki Öfke evde tanıştığı bir fareye 'Gel mahkemeye gidelim, seni dava edeceğim. - Gel kabul etmem itirazını; Bizim duruşmamız olmalı: Yok bu sabah şayet, hiçbir meşguliyet.'      Fare dedi ki ite, 'Böyle bir mahkeme, beyefendi, jürisiz ve hakimsiz, tükenir sadece nefesimiz.'
     
Kurnaz Öfke dedi ki: 'ben olurum hakim ve jüri.'


     
- "bana söyleyebilir misiniz, lütfen, ne tarafa gitmem gerekiyor?"
     
"Bu, nereye varmak istediğine bağlı," dedi Kedi.
     "Nereye vardığım çok önemli değil-" dedi Alice.
     "O zaman ne tarafa gittiğinin bir önemi yok," dedi Kedi.
     "- bir yere vardığım sürece," diye ekledi Alice açıklamak için.
     "Ah, bunu yapacağına eminim," dedi Kedi, "eğer yeterince yürürsen."
     Alice buna karşı çıkamayacağını düşündü, bu yüzden farklı bir soru sormayı denedi, "Bu civarda ne tür insanlar yaşıyor?"
     
"Şu yönde," dedi Kedi, sağ patisiyle yuvarlak çizerek, "bir şapkacı yaşar," diğer patiyi sallayarak da, "burada da Mart tavşanı yaşar. İstediğini ziyaret edebilirsin: ikisi de zırdeli."
     "Ama ben deli insanların arasında olmak istemiyorum," diye belirtti Alice.
     "Ah, bu konuda bir şey yapamazsın," dedi Kedi, "buradaki herkes deli. Ben deliyim. Sen delisin."
     "Benim deli olduğumu nereden biliyorsun?" dedi Alice.
     "Olmak zorundasın," dedi Kedi, "yoksa buraya gelmezdin."
     Alice bunun bir şey kanıtladığını düşünmüyordu; fakat devam etti, "Peki kendinin deli olduğunu nereden biliyorsun?"

     "Başlangıç olarak," dedi Kedi, "bir köpek deli değildir. Buna katılıyor musun?"
     "Sanırım," dedi Alice.
     "Peki, o zaman," diye devam etti Kedi, "köpek kızgınken hırlar ve mutluyken kuyruğunu sallar. Ama ben mutluyken hırlar, kızgınken kuyruğumu sallarım. Dolayısıyla deliyim."
     "Ben ona hırlama değil mırlama diyorum," dedi Alice.
     "İstediğini diyebilirsin," dedi Kedi.


     - "Saçını kestirmelisin," dedi Şapkacı. Bir süredir büyük bir merakla Alice'i izliyordu ve bunlar ağzından çıkan ilk sözlerdi.

     "Şahsi konularda yorum yapmamayı öğrenmelisin," dedi sertçe Alice, "çok kaba."


     - "her şey bir yere varır, önemli olan bunu bulmaktır."


     
- 'Ah, aşk, aşk, dünyayı döndüren şey bu!'

     "Birisi demişti ki," diye fısıldadı Alice, "dünyayı döndüren şey herkesin kendi işine bakmasıdır!"


     


1 yorum:

  1. Merhaba :)
    Türkiye'nin yeni e-ticaret portalı buypasa.com açılıyor; indirimli Levi's ürünleri, komisyonsuz satış fırsatı sizleri bekliyor. Detaylı bilgiye http://sanalpazar24.net adresinden ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil