27 Ağustos 2017 Pazar

Kim Bağışlayacak Beni? * Birhan Keskin



     - Zokayı yutmuştum ben bir zaman
       ah dilim yaralı
       konuşamam.
                          Balık isimli şiir


     - Madem geldin, uğradın yanıma
       yaslan, kavruk gövdem bu.
       Yaşım kaç mı? Saymadım ki,
       ya da unuttum, bağışla.

       Bu: bir boşluk: içimde
       Yaşamak izi de denir,
       Sanki, nice kelebek tozu, içinde.
                             Zeytin Ağacı isimli şiirden alıntıdır


     - Geç benden, ben dururum, ben beklerim, geç benden,
       ama nereye geçersin benden ben bilemem.

       Dediler ki, olgun bir meyve var sabır perdesinin ardında,
       dünya sana sabrı öğretecek, olgun meyvenin tadını da.

       Dediler ki, şu ağaçlar gibi bekledin, şu ağaçlar gibi hayal,
       şu ağaçlar gibi kederli.

       Açıldım, kapandım, açıldım, kapandım, gördüm
       gelenler kadar gidenleri de,
       hani sabrın sonu, hani gamlı eşek, pervasız nar nerde,
       hani bahçe?

       Biri gelse.. biri görse.. biri gelmişti.. açmıştı.. durmuştu..
       duruyor hala bende.

       Kaç zamandır çınlıyor içimde bu boşluk, kim
       kıydı, bahçenin şen duluydu, karşımda duran dut?
       en çok onunla bakıştımdı, bir kere olsun dilegelsindi,
       çok istedimdi.

       Bana kalsa susardım daha, ama dilimdeki paslı kilit çözülür belki,
       sapaya kaçmış cümlem uğuldar, içimin kurtları kıpırdar diye
       gıcırdandım takatsız.

       Gördüm hepsini, gördüm hepsini, sabrın sonunu!
       biri gelse, biri görse, şimdi,
       rüzgar sallıyor beni…
                                 Kapı isimli şiir


       - Unutmadım aramızdaki beceriksiz dili.
       Dünya yordu bizi. Benim de söyleyemediklerim
       var. Hiç söyleyemeyeceğim onları belki de.
       Uzun bir yolu geliyoruz seninle, yolu,
       geldikçe anlıyorum ki, biz,
       bu dünya üzerinde yürüyemiyoruz bile.

       Penguen,
       kim bağışlayacak beni?
       Çizdim senin beyaz ve narin yerini
       elimde unuttuğun ince metalle.
                                   Penguen isimli şiirden alıntıdır


     - anladım mana yok acıdan başka
       akşamın kör karanlığı vursun alnıma


     - Birbirini tamamlamak üzere varolanlar
       birbirini tamamlamıyor,

       kendime dökülüyorum,
       içime.


     - Ah Ingeborg,
       Ben kor yuttum.
       İçimdeki her şey yandı.
       İçimde yanacak bir şeyler daha
       var mıdır, Ingeborg?
       Daha fazla acı çekemem
       acı verecek yerlerimi o kor yuttu.
                                      İz isimli şiirden alıntıdır


     - Ruh kirlendi
       kalbimin kenarında atını durduranlar için
       akrep beslemekteyim.
                                      Kaktüs III isimli şiirden alıntıdır


     - İçime işleyen acıyı size değil
       bir suya bırakmayı ögrendim
       dal olmaktan vazgeçeli çok oldu
       bu yüzden ne bir ağacım var
       bana beden
       ne de çiçek açacak benden.
                                     Eksik Cinayetler V isimli şiirden alıntıdır


     - Aslında
       hazin bir öyküdür bu
       anlatmaya yakışmaz sesiniz
       yanımdaki bütün sandalyeler boş,
       alabilirsiniz.
                                     Delilirikler II isimli şiirden alıntıdır


     - Bilme, tanıma beni
       merdivenleri üçer beşer çıkmanın
       sevinci yok içimde.
                                    Apollon II isimli şiirden alıntıdır


     - Çocuk gökyüzü
       yel aralığı
       takılma
       yıkık surlarıma
       bir deniz yürür gider orada
       haydi, eyvallah.
                                 Aralıklar isimli şiirden alıntıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder