27 Ağustos 2017 Pazar

Didem Madak * Grapon Kağıtları



     - Zaman bir salyangozun vücudunda yaşıyor burada
       Ve çok ağır ilerliyor.
       Yüzümdeki çillerden başka
       İsyan eden biri yok hayatımda. 
                                              Annemle ilgili şeyler isimli şiirden alıntıdır.


     - Ben çekildiğim her fotoğrafta
       Defolu bir kelebek gibi çıkarım.
                                              Mutsuza kim bakacak? isimli şiirden alıntıdır.


     - Kalbim neden isli bir şehir?
       Kalbim! Neden ben?
       Bir tek aşk sözü söylememiş gibiyim.
                                              Enkaz kaldırma çalışmaları I isimli şiirden alıntıdır.


     - Acıklı sözler kraliçesiyim ben.
       Yağmur bir daktilo kız kadar hızlı
       Hızlı daha hızlı
       Fazla vaktim kalmadı
       Artık ifadem alınmalı.
       Asaletim de sizin olsun baylar, rezaletim de!
       Beni bir sutyen lastiği ile asın.
       İnanın kendimin
       "Yokluğunda çok kitap okudum"
       Bana birkaç hayati meseleyi ödünç ver kalbim
       Görüş günlerinde seninle konuşabilmem için.
       Kalbim neden ben?
       Sırf sevinesin diye seni bir kere bile
       Elinden tutup parka götürmedim.
                                               Enkaz kaldırma çalışmaları III şiiri


     - Dilerim sen pötikareli gömlekler gibi neşeli,
       İri dişli iki mısır koçanı kadar
       Mutlu ve yan yanasındır.
       Belki bir gün beni ziyarete gelirsin.
       Sana krem fıstıklı ekmek ikram ederim
       Artık çok mutlu olacağızlı ekmekler
       Süte ekmek doğrar ve
       Papara papara diye şarkı söyleriz.
       Sen ruhumun misafir odasında uyursun,
       Süt ve gözyaşı lekeli yumuşak yer yatağında.
                                                  Pollyanna'ya mektuplar II isimli şiirden alıntıdır.


     - Ah Pollyanna,
       İçimde sanki hep aynı şarkıyı çalan bir laterna:
       Cancağızım basma perdeme bir çiçek de sen olsaydın
       Kaçarken yangın merdivenlerine
       Keşke grapon kağıtları assaydın.
                                                  Pollyanna'ya mektuplar III isimli şiirden alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder